Guldglittrig tiger

Kände att det nog var på tiden att jag lägger upp en ny nageltutorial, eller hur? ^^ Den här gången blir det en ganska enkel guldglittrig toning med svarta tigerränder.

Du behöver:
 - Baslack och överlack
 - Guldfärgat nagellack
 - Glitter (jag har använt tre olika: guld, koppar och brunt)
 - Väldigt tunn nailartpensel (eller tandpetare)

Gör såhär:
Börja med att måla ett lager med ditt favoritbaslack. Som vanligt använder jag ett halvgenomskinligt ljusrosa baslack.


1. Ta det guldiga nagellacket och måla tippen - det behöver absolut inte vara perfekt, eftersom att vi ska "tona ut" glittret sedan.

2. Innan det guldiga nagellacket torkat, strö över glittet. Blås bort det överblivna, lösa glittret.

3. Ta ditt överlack och måla över nageln åt fel håll. Du börjar alltså vid tippen av nageln och målar ner mot fingret. Fortsätt tills du är nöjd med toningen. (Eventuellt får du fylla på själva tippen med glitter igen, det gjorde jag på några naglar).

4. Ta fram din nailartpensel (eller tandpetare) och måla små, svarta streck från sidorna av nageln. Linjerna ska smalnas av in mot mitten av nageln.

5. Fortsätt likadant över hela nageln. Ett tips är att måla ett par linjer från samma plats - Detta gör att det ser ännu mer ut som riktiga tigerränder.

Vänta tills alla lager har torkat ordentligt. Måla därefter ett eller två lager med överlack - klart!



#1 - juliasellin[foto&vardag]

Gud vad fint! önskar jag hade lika fina naglar som dig :o

#2 - Jenny

Vad roligt och vad duktig du är. Var riktigt snyggt med tiger/glitter-naglar! Jag skulle vilja vara bättre på att smycka mina naglar, de glöms oftast bort i övrig utstyrsel. För mig blir det oftast bara att måla på en färg. Krams, Jenny

#3 - Jenny svarar

Kan tänka mig det! Det enda är att jag är så dålig på att göra nagelkonst så därför blir det nog oftast bara en färg. Snyggast så, hehe. Krams, Jenny

#4 - Sofia

Sjukt snyggt! :)

Kram!

#5 - Mudd^^

Snyggt! Vad du är duktig Martina! =)

#6 - emelie

Gud, blev ju assnyggt! :)