Tillbaka!

Ja, det har varit ett väldigt långt blogguppehåll här (som ni förmodligen märkt) men nu är jag tillbaka igen, och ska försöka stanna lite längre den här gången! ^^

Kommer snart ha en liten tävling igen, håll utkik efter detta!

Tills dess tänkte jag låta er ta del av en liten nageltutorial. Den här gången är det leopardmönstrat med tonade färger.

Du behöver:
- Två olika färger på nagellack (jag valde lila och rosa)
- Ett svart nagellack
- En liten svamp - antingen sminksvamp eller en bit av en disksvamp
- Baslack och topplack
- En liten pensel eller tandpetare

Förberedelser: Börja med att måla ett lager med baslack för att skydda naglarna.


1. Måla varannan nagel med ena färgen och varannan med den andra (du kan även måla alla i samma färg så att toningen blir lika på varje nagel). Tänk på att alltid låta varje lager med lack torka innan du fortsätter!

2. Ta fram din svamp och dutta lite av det nagellack du inte täckt nageln med på ena hörnet av svampen (jag använde lila till de rosa naglarna och rosa till de lila naglarna).

3. Med hjälp av svampen så duttar du på färg - från toppen och ner. Mest färg ska vara längst ut på nageln och så ska det bli tunnare och tunnare längre ner. (Detta måste inte vara perfekt, eftersom att vi ska måla en massa fläckar över). Jag märkte att mitt lila nagellack täckte bra över det rosa, men det rosa täckte inte lika bra. Så innan jag gick vidare till nästa steg så gjorde jag om proceduren på de naglar som skulle ha rosa tippar.


4. Vi ska fortsätta använda samma nagellack i det här steget också. Måla små oregelbundna fläckar på naglarna - återigen med den ena färgen på den andra (annars syns det ju inte ^^)

5. Den här biten är lite klurig, men som sagt - det behöver inte bli perfekt! Ta fram det svarta nagellacket och pensel/tandpetare. Måla små c-formade linjer och prickar runt om fläckarna. Måla gärna två på några och tre på några så det blir oregelbundet.

6. Gör likadant över resten av nageln, tills alla små fläckar fått svarta "kanter". Om du får lite större "glapp" mellan fläckarna - som jag - så måla dit små, svarta fläckar för att fylla upp.



Måla på ett par lager topplack - så är det klart! ^^ Enklare än man kan tro, eller hur?

#1 - Jenny

FAN VAD LÄCKERT!! Sjukt avis, haha!

#2 - Evelina

Riktigt snyggt! :)

hoppas du får en fin dag

#3 - Josse ♥

Coolt! Ska prova det nån gång :D

#4 - feztis

Vad coolt det blev, dock har jag inget tålamod för sånt där pill :p

#5 - Sminkhörnan

Så fräckt det blev =)

#6 - Antonia & Emmie

snyyyggt! Skulle aldrig orka göra sånt där:O

#7 - Linn Carita

Häftiga!!