Söta rosor

Då var det dags för en ny nageltutorial då! ^^

Den här gången blir det massa söta små rosor, vilket jag tycker är väldigt passande nu när sommaren nästan är här.

Du behöver:

- Baslack för att skydda naglarna (jag använder ett ljusrosa, genomskinligt)
- Valfri grundfärg (jag valde svart)
- Två olika nyanser av valfri färg till rosorna (jag valde rosaröda nyanser)
- Grönt nagellack till bladen
- Eventuellt vitt nagellack
- Överlack (jag valde ett helt vanligt genomskinligt överlack, men ett med glitter i kan också vara fint!)
- Smal pensel/ tandpetare

Så här gör du:



Börja med att måla på ett lager med baslack - så att inte naglarna missfärgas. Därefter målar du alla naglarna i den grundfärg du valt, jag valde svart. När detta har torkat tar du den ljusaste av nyanserna till rosorna och målar "fläckar" lite här och var med den.



Därefter (låt alltid nagellacket torka innan du fortsätter med en annan färg) tar du den mörkare av nyanserna till rosorna och målar - antingen med hjälp av en liten pensel eller en tandpetare - små, "knaggliga" linjer i fläckarna du precis gjort. Jag tycker att det är enklast att måla från mitten av fläcken och utåt, men det är en smaksak. När du gjort detta på alla fläckarna är det dags att måla in rosornas blad. Ta det gröna nagellacket och måla små linjer från rosorna. Blir det stora, tomma partier mellan rosorna kan du måla in små blad där också.



Det här sista steget är valfritt. Jag valde att måla i lite vitt "här och var" i rosorna för att de skulle få lite mer djup och glans. Avsluta det hela med överlacket så att din design är skyddad och naglarna jätteglansiga. Klart!

Kom ihåg -
Övning ger färdighet! Dessutom så behöver du inte oroa dig för att rosorna ska bli perfekta. Det kommer att synas att det är rosor ändå! ^^

#1 - emelie

Supersnygga! =D

Shit vad duktig du är!! =D

#2 - Anonym

Du är sjukt duktig! :D Är det inte svårt att måla med vänster? :p

#3 - Lina

Fiiiinaa!!

#4 - Mudd^^

Men herregud vad snyggt! Hade jag inte vetat om det hade jag bergis trott att du köpt färdigmålade lösnaglar! Är ju i chocktillstånd här borta! Får jag tid över ska jag försöka mig på detta innan helgen =)

#5 - Julia

Riktigt snyggt! :)