Nyårsnaglarna

Egentligen hade jag inte tänkt göra ett inlägg och visa upp mina nyårsnaglar, eftersom att dom är så "simpla". Allt jag gjort är att "skugga" ut glitter från tippen liksom.

Men sen har jag sett att det är många som börjat totalrata nagellack, till största anledningen för att det tar sån tid innan det torkar och för att det inte håller. Jag håller absolut inte med om det här. Visst, det tar ett tag innan det torkar, men för de som inte orkar vänta eller (som jag) inte har särskilt mycket tålamod så finns det olika sätt att få lacket att torka fortare. T.ex. så finns det små maskiner som blåser ut luft på naglarna och på så vis får dem att torka fortare. Det finns också olika spray som man sprayar på varje lager. Den här sprayen drar ur fukten ur lacket och därför torkar det fortare.

Nu är det ju inte så att jag dissar acryl eller gel-naglar. Verkligen inte. Jag håller själv på med sånt och älskar det! Men på mig själv använder jag nagellack och akrylfärg (typ hobbyfärg), av de enkla anledningarna:

- Man kan byta design på naglarna oftare utan att det sliter alltför mycket på naglarna (tänk att hålla på att ta av och göra nya i acryl om och om igen? Borde ju slita ganska bra faktiskt..)
- Gör du fel är det bara att ta bort och göra om igen. Till akrylfärgen behöver man dessutom bara torka av med lite vatten för att få bort det.
- Det håller mycket längre än vad många kan tro, bara man använder ett bra topplack.
- Det är billigare.

Jag kan nog fortsätta rabbla upp en massa positiva anledningar till att använda sig av nagellack. Och självklart kan man ju använda det i kombination med förlängning.



Ni får ursäkta kvalitén på bilderna. Tog den med min rätt så värdelösa mobilkamera, haha! ^^ (Det är silverglitter, men ljuset får dem att glittra i typ regnbågens alla färger, därför ser det ut som att det är massa olikfärgat glitter.) Bilden gör dem heller inte rättvisa. De är så himlans mycket snyggare i verkligheten...

Det här är alltså mina nyårsnaglar. Gjorde dem torsdagen innan nyår och tog kort på dem igår. De har alltså hållt i två veckor, och kommer hålla ännu längre om jag vill.

Det blev visst ett ganska långt inlägg märkte jag nu, så kanske bäst att avrunda här?

Det enda jag egentligen ville få sagt här är: Fortsätt använda nagellack! Det funkar finfint!

Hur många av er använder nagellack?