Svarta tippar & vita rosetter

Dags för min första tutorial då, hoppas jag kan förklara så att alla förstår! ^^

Det här behöver du:

  • Baslack - jag använder ett genomskinligt, ljusrosa baslack
  • Svart nagellack (eller vilken färg du vill)
  • Överlack
  • Små rosetter, eller så kan du göra dem själv med akryl (det har jag gjort)

Förberedelser:

Om du väljer att köpa färdiga rosetter så kan du hoppa över de tre första stegen.



1. För att göra rosetterna behöver du akrylvätska, akrylpulver i valfri färg (jag valde vitt), akrylpensel och tippar/lösnaglar. För att inte akrylen ska fastna på tipparna (du vill ju kunna ta loss dem sedan) så kan man sätta en tejpbit runt varje.

2. Du behöver totalt 10 stycken. Jag försökte passa ut tipparna så att de motsvarade mina naglar så gott det gick. (Man kan också göra rosetterna på ett plant underlag, men jag föredrar att de är lite rundade på baksidan eftersom att de passar bättre på naglarna sen). Var väldigt försiktig när du plockar av rosetterna sedan, eftersom att de väldigt lätt kan gå sönder.



3. Såhär gör du rosetterna: Börja med en liten boll akryl, vänta tills den mesta glansen försvunnit och forma den sedan till en "bladliknande form". Gör likadant med en till boll akryl. Därefter tar du en mindre boll med akryl och placerar i mitten av de andra. Nu har du en rosett! Nu behöver du bara göra 9 till. ^^


  

4. Nu är det dags att förbereda naglarna! Börja med att lägga på ett lager baslack. När det har torkat målar du tipparna i den färg du valt (det behöver inte vara perfekt, gör så gott du kan bara). När detta har torkat målar du ett lager med överlack.

5. Sista steget är att sätta fast rosetterna. Jag använde vanligt nagellim som jag lade längs med kanten av tippen (där rosetterna ska sitta). Sedan, med hjälp av en pincett, sätter du försiktigt dit rosetterna.



Voila! Klart!

Hoppas den här tutorialen var till nytta. Experimentera gärna med lite olika färger och mönster - bästa sättet att lära sig på! Självklart gör det ingenting om det inte blir bra, man kan ju alltid börja om igen!

#1 - Lilomilo

Jätte fin blogg! ^^

vad duktig du är på att måla naglarna

#2 - Karro

Guud! Vilka söta naglar ;))))

#3 - Karro

Guud! Vilka söta naglar ;))))

#4 - Shu

OMG, dina naglar är ju bara för söta!!

#5 - Anonym

omg omg omg omg omg OMG OMG OMG ;-)

#6 - Martina

Vad sött! Det måste jag testa :)

#7 - cicci

Är så sugen på att pröva på att göra 3D. Men vart beställer du produkterna och behöver man uvlampa för att få det att torka? Kan man göra direkt på sin egen nagel?



Super fin blogg och naglar! Önskar jag vore hälften så bra som dig!