Rödrosa rosor och svart spets

Då var det dags för en nageltutorial igen! Den här gången blir det rödrosa rosor kantat av svart "spets".

Du behöver:
- Rött nagellack
- Vitt nagellack (alternativt två nyanser av rosarött)
- Svart nagellack
- Baslack och topplack
- Tunn pensel

P.S Istället för nagellack så använder jag mig av akrylfärger när jag ska måla detaljer. Själva tippen målade jag med rött nagellack, men rosorna och spetsen gjorde jag med akrylfärg.

Gör såhär:

1.
Börja med att måla en "sned tipp" med rött på alla naglar.
2-6. Blanda rött och vitt till en rosaröd färg (alternativt så kan du använda ett rosarött lack). Måla därefter rosorna genom att göra små "C" åt olika håll. Börja i mitten och jobba dig utåt. När du är nöjd med en ros så gör lite "rosbitar" runt omkring så att allt det röda är täckt av rosblad.


7-10. Därefter blandar du i lite mer vitt i den rosaröda färg du precis använt (eller så tar du ett ljusare lack). Måla nu små linjer i utkanten av dina små C som du gjort. Återigen - börja i mitten och jobba dig utåt. Fortsätt tills alla rosblad fått lite "glans".


11-12. Nu är det dags att måla lite spets. Eftersom att jag ville att rosorna skulle sticka ut så valde jag att göra en lite enklare spets. Börja med att dra en linje längs med det röda. Därefter målar du små bågar längs med hela raden. Avsluta med topplack. Klart!



#1 - Mitsuka

Super fina! önskar att jag också kunde göra sådanna naglar ^-^

#2 - Lilly

Superduper fina!

#3 - Beda o Cajsa

aa tänka att man kan göra sådana naglar! ur snygga! :D

#4 - Mikaela

Underbart vackra naglar!! ❤

#5 - Mikaela

Så otroligt vackra naglar!

Du målar jätte fint :)