Rutig Fransk

Äntligen är det torsdag, och det betyder att det är dags för en ny nageltutorial! Den här gången blir det en steg-för-steg-guide till naglarna jag visade här.

Den här designen är väldigt simpel, men blir ändå superfin! För er som älskar den klassiska franska manikyren, men kanske vill göra den lite, lite annorlunda.

Produkterna jag använt mig av:
- Fransk Manikyr set från Depend (med baston ljusrosa)
- Vit akrylfärg av märket Studio Acrylics av Pebeo
- Liten pensel (en vanlig hobbypensel som jag klippt till själv)

Gör såhär:


1.
Utan att först använda mitt baslack så gör jag en helt vanlig, vit tipp (om du är lite osäker eller darrig på handen kan du använda dig av mallar).

2. Därefter målar du på med baslacker, vilket gör att den vita tippen blir lite mildare.

3. Med hjälp av vit akrylfärg och en "striper-pensel" (en väldigt tunn pensel med långa strån) målar du en linje längs med tippens smile-kant.

4. Fortsätt med akrylfärgen och måla in tunna, diagonala linjer.

5. Måla diagonala linjer på samma sätt som under punkt 4, fast åt andra hållet.

Avsluta med ett topplack. Klart!


Till nästa gång tänkte jag försöka mig på att göra en videoguide, vad tror ni om det? Det kanske är lite lättare att följa än mina (kanske inte jättebra) förklaringar? Tänkte låta min kära syster vara försökskanin när hon kommer och ska få sina naglar fixade senare idag.

#1 - Julia

Grymt fin blogg!

Visst är alla rädda för något, frågan är 'vad är du rädd för'?

Kram!